Jasmine Holt

Pfft

Someone just renamed our staff group chat “covid-19-but-to-the-tune-of-come-on-eileen” 


Sawyer Johnston

Omg haha that’s great

America’s next hot track


Faith Nguyen

COVID NINETEEN OH WE’RE IN QUARANTINE


Sawyer Johnston

Yessss work it girl


Faith Nguyen

GETTIN SICK, SHARIN MEMES LET’S HOARD AAAAALLL THE BEANS


Jasmine Holt

Guys it’s chaos over here honestly, they’ve cleaned out our toilet paper stock again


Gabriela Muñoz

What is the DEAL with the toilet paper

Do people think covid makes you shit a lot or something??


Faith Nguyen

Laughed at “Do people think covid...”


Gabriela Muñoz

But at least you can count on your job staying open

Bookshop is just a hair away from closing I swear


Sawyer Johnston

I’m so lucky to be able to just work from home and still get paid

Never thought I’d be so happy to work a desk job


Jasmine Holt

Haha yeah you’re a traitor to the people


Faith Nguyen

Emphasized “Haha yeah you’re...”

SEIZE THE MEANS OF PRODUCTION


Jasmine Holt

If we’re being serious now would be a perfect time for the working class to come together

like they’re finally acknowledging “low-skilled workers” are essential

what if we demand better compensation


Faith Nguyen

Omg just like what the plague did for the serfs right before the renaissance


Gabriela Muñoz

Pop off Faith


Faith Nguyen

I was just reading about it in this book by Octavia Butler 

for my post-apocalypse literature class

Which, wow, that was a serendipitous choice I made in January huh


Sawyer Johnston

Did you guys hear Harperton High closed down?

They just announced it this morning


Jasmine Holt

Surprised it took them this long tbh


Sawyer Johnston

God, can you imagine what this is all like for high schoolers


Faith Nguyen

It’s worst for undergrads who have to go home I think

I have an undergrad friend who’s not out to his family, he has to go back to using his deadname


Sawyer Johnston

Oh that’s awful

Saying a prayer for every queer kid headed home right now


Jasmine Holt

Good vibes to them yeah, I remember being a closeted undergrad


. . .


Sawyer Johnston

Ok I know Jasmine and Gaby have it worse, but not being able to leave the house is starting to drive me crazy


Faith Nguyen

I feel you girl


Sawyer Johnston

It’s like

There is NOTHING to do but send emails and have these endless online meetings

I just want to sit in a coffee shop but there are NO COFFEESHOPS


Faith Nguyen

I KNOW

HOW AM I SUPPOSED TO LEAN INTO MY LIGHT ACADEMIA AESTHETIC IF I CAN’T SIT IN A GOTDAMN COFFEESHOP


Gabriela Muñoz

...well, I’ll be home from now on too


Sawyer Johnston

Bookshop closed???


Gabriela Muñoz

Yep

email just came out


Jasmine Holt

What are you going to do?


Gabriela Muñoz

Honestly? I’m thinking about going home at the end of the month

My parents have been texting me like crazy asking if I’m all right, and I think it might be good for them to have me around


Jasmine Holt

Oh that’s not a bad idea

Tell your parents hi for me if you go back, I miss them


Gabriela Muñoz

Lol they miss you more than me

They’re STILL hoping we’ll get together one of these days

And they’ve been trying to get your parents to be more supportive ever since you came out last year


Jasmine Holt

Awe Gaby tell them I love them


. . .


Sawyer Johnston

I can’t stand this office-work-only life 

I want to take an afternoon off and make those lemon square I used to do in high school


Gabriela Muñoz

Hell yeah sis


Jasmine Holt

Oh Sawyer I would die for one of your lemon squares right now


Faith Nguyen

I’D KILL FOR ONE GOD 


Sawyer Johnston

I want to but the store’s out of powdered sugar


Gabriela Muñoz

Powdered sugar?? First toilet paper and now powdered sugar????

The general public has literally no fucking clue what’s going on


Jasmine Holt

Emphasized “The general public has...”

This is what I’m saying

I’m getting really tired of all this guys


Sawyer Johnston

Oh Jasmine

Is there anything we can do to help??


Jasmine Holt

Just hope this whole thing ends soon


Sawyer Johnston

Ok if I pray for u?


Jasmine Holt

If you want to


. . .


Sawyer Johnston

...Jasmine


Jasmine Holt

:)


Sawyer Johnston

Jasmine are you responsible for this


Jasmine Holt

:) :) :)


Faith Nguyen

?


Sawyer Johnston

I just got a bag of powdered sugar in the MAIL


Jasmine Holt

If I can’t have a Sawyer lemon square in these trying times, someone should get to have one, at least


Sawyer Johnston

I’m making lemon squares this afternoon, it’s settled


Gabriela Muñoz

6 days until I’ll be home

It’s going to be weird, being back in Harperton


Sawyer Johnston

Yeah not even over a major holiday or anything

although Easter is coming up


Gabriela Muñoz

God I’ll be with my parents again for EASTER that hasn’t happened since I was in high school

...And we won’t be able to go to Mass


Sawyer Johnston

Oh my god


Gabriela Muñoz

We can’t go to Mass on Domingo de Pascua holy shit


Sawyer Johnston

Yeah wow I’ll just be celebrating easter alone in this apartment

I bet some churches will tape services for us to watch


Gabriela Muñoz

But that’s really not the same


Sawyer Johnston

No not really


. . .


Sawyer Johnston

God I can’t stop thinking about this

Would it be absolutely crazy if I went home too, for Easter


Jasmine Holt

What’s interstate travel like these days


Gabriela Muñoz

situation’s changing pretty fast

idk what it would be like trying to go back


Sawyer Johnston

Yeah that’s my worry


Gabriela Muñoz

I wouldn’t risk it, Easter alone sucks but visiting other states sucks more rn


Sawyer Johnston

...what if I didn’t go back though


Gabriela Muñoz

??


Sawyer Johnston

Listen guys

I hate this job

I don’t think I realized before how much I hate it

Now that there’s no one else to complain with I’ve just realized I hate the work and I only took the job in the first place for the money


Jasmine Holt

You’re saying you want to quit?


Gabriela Muñoz

You want to deliberately unemploy yourself right now??


Sawyer Johnston

I have some money saved up that I don’t have to spend if I’m living with my parents

I could sell the stuff I don’t need, the microwave the sofa etc

Figure myself out once I’m home


Jasmine Holt

And then what?


Sawyer Johnston

...don’t laugh


Jasmine Holt

What


Sawyer Johnston

I want to start a bakery

Maybe in Harperton, I mean a lot of people know me there so that could help business


Faith Nguyen

Oh SHIT


Gabriela Muñoz

Is this really the best time? In the middle of a pandemic?


Sawyer Johnston

Probably not

But the longer you’re in the corporate world the harder it is to leave


Faith Nguyen

Much like the Faerie Court


Gabriela Muñoz

Hey girl, if this is what will make you happy we support you


Jasmine Holt

Yeah all the way


Faith Nguyen

What if I also say something absolutely crazy


Gabriela Muñoz

You?


Faith Nguyen

I’ll come and help


Sawyer Johnston

WHAT


Faith Nguyen

My classes are online for the rest of the semester, and then I’m on summer break

My summer internship already fell through so I’m free

I’d love to start a bakery with you Sawyer


Sawyer Johnston

Oh my god

Oh my god oh my god 

YES I accept


Jasmine Holt

(Gaby did we just witness a proposal)


Gabriela Muñoz

(I think so)


Faith Nguyen

Omg imagine Sawyer

“Johnston and Nguyen’s”


Gabriela Muñoz

Ugh no that sounds like a law firm


Jasmine Holt

Does this mean you’re all going to be back home


Sawyer Johnston

I guess so


Jasmine Holt

Jesus wow

…it’s ok, I know you’re all thinking it, you can say


Sawyer Johnston

We wish we could have you home too Jazz


Gabriela Muñoz

Fuck your parents


Faith Nguyen

FUCK THEM


Gabriela Muñoz

They don’t deserve you


Faith Nguyen

I’ll punch them in the face for you when I get home

Not having washed my hands all day


Jasmine Holt

Awe Faith

Look I want you to know, you guys mean a lot to me all right?


Sawyer Johnston

You mean a lot to us Jazz


Jasmine Holt

I don’t say it often enough

You were the best friends I ever had, idk how I’d have gotten through high school without you


Faith Nguyen

Ugh I want to give you a hug but a) hundreds of miles away and b) virus


Sawyer Johnston

Have a virtual hug from all of us


Jasmine Holt

Fuck guys

I really, really miss you all

I miss eating those horrible cafeteria lunches together

Do you remember the weird star-shaped fish sticks they’d serve every Tuesday?


Faith Nguyen

Boy do I


Sawyer Johnston

I do wish we could all be together again


Gabriela Muñoz

At least we can text


Sawyer Johnston

Not exactly the same

But yeah


. . .


Gabriela Muñoz

Just got home!!

Faith and Sawyer tell me when you get here!


Sawyer Johnston

How is Harperton?


Gabriela Muñoz

Quieter


Faith Nguyen

Take a selfie at the bell tower by Harperton High

I wonder if it’s still frozen at 4:15


Jasmine Holt

Have fun down there guys

Love you all


Faith Nguyen

Love you Jazz, stay safe


. . .


Jasmine Holt

………


Gabriela Muñoz

What


Jasmine Holt

My mom just texted me


Faith Nguyen

oh my god


Jasmine Holt

Apologizing

She’s apologizing

She says she and dad have been thinking stuff over since they’ve been isolated together

And they miss me


Sawyer Johnston

…holy shit


Jasmine Holt

And they’re sorry for how they acted before

And they want me to come home


Gabriela Muñoz

After all this time???


Jasmine Holt

Guess a pandemic was what it took


Sawyer Johnston

Are you going to do it?


Jasmine Holt

I mean

God I don’t know


Faith Nguyen

You don’t have to

They haven’t earned it


Jasmine Holt

Fuck it I don’t even care

I’M COMING HOME


Faith Nguyen

Emphasized “I’M COMING HOME”

YES YES YES YES YES


Sawyer Johnston

YES JASMINE COME HOME PLEAAASE


Jasmine Holt

FUCK THIS JOB


Faith Nguyen

There’ll be jobs in Harperton when this is all over


Jasmine Holt

And a bakery I hope :)

When this is all over we’re all going to coffee together

And we’re all giving each other giant hugs


Faith Nguyen

Emphasized “And we’re all...”


Jasmine Holt

Ok I’m off to check the train schedule

You must sign up or log in to submit a comment.

16 likes 16 comments

19:00 Apr 15, 2020

Beautiful story! I've read some of your other projects, and You are an amazing writer!

Reply

20:20 Apr 15, 2020

Thank you so much! :) :)

Reply

Show 0 replies
Show 1 reply
15:41 Apr 09, 2020

This was so feel good read. The text message style is so fast to skim with the short sentences that get right to the point. I feel like you captured the ups and downs so well between these friends. Great job!!

Reply

20:21 Apr 15, 2020

Thank you! I'm glad it felt good to read!

Reply

Show 0 replies
Show 1 reply
23:33 Apr 03, 2020

I love it so much! SO surprised this did not win!

Reply

04:16 Apr 07, 2020

Thank you! Aha well I was the winner last week so I'm not surprised it didn't win, but I'm glad you liked it! :)

Reply

Show 0 replies
Show 1 reply
18:02 Mar 31, 2020

Love this! Hoping you win!

Reply

21:15 Mar 31, 2020

Thank you! I'm glad you liked it!

Reply

Show 0 replies
Show 1 reply
23:20 Mar 30, 2020

This is amazing! Like, this is actual magic. I don't throw out compliments, and I wouldn't say it unless I meant it. This is fantastic. Wow.

Reply

23:27 Mar 30, 2020

Thank you! This is such a lovely comment, thank you!! :)

Reply

Show 0 replies
Show 1 reply
19:13 Mar 29, 2020

This is AMAZING! And also, are you stalking me? The stuff they said about COVID-19 is exactly what MY Coronavirus text group is saying

Reply

20:22 Mar 29, 2020

I was trying to be authentic to what a lot of people are probably talking about :) and thanks for commenting!!

Reply

Show 0 replies
Show 1 reply

I love it. This was just AWESOME to read. You really made me feel for all of your characters. Also, this completely summed up my virus attitude right now. You hit me hardest with "I'll be home with my parents for Easter...and we won't be able to go to Mass." Just feels kind of...lost. Thanks for this. Just hang in there everybody!

Reply

16:51 Mar 28, 2020

I'm glad you feel it resonated! A lot of these lines were lifted from different conversations I've had with my friends, or general expressions of my own feelings, so I hope I've captured some of the virus feelings we're all having. Thanks for your comment! :)

Reply

16:33 Mar 29, 2020

yes, very realistic & some heartfelt points made. I'm sure we're all going through much the same scenario the world over.... Funny how being isolated can bring people closer hey?

Reply

20:22 Mar 29, 2020

It's definitely brought me closer personally to people I hadn't had the chance to interact with much before. I'm glad you liked the story!

Reply

Show 0 replies
Show 1 reply
Show 1 reply
Show 1 reply